söndag 26 augusti 2012

Fiske i Ljungdalen och sölvbackaströmmarna 2012-06

I år blev det ljungdalen och det var en trevlig vistelse även om snön var kvar lite här o där.







Vi bestämde oss för att söka lyckan lite längre ner och åkte en sväng till sölvbackaströmmarna.

















Farsan fick sig ganska många småharrar och småöring här och jag kämpade på med en storöring lite längre upp i djupströmmen som jag drog in ca: 5 gånger innan vi miste den pga att vi skulle hova den framifrån då den gled ur 2 gånger när vi skulle ta den backifrån , ganska farlig ström där annars hade jag plaska i och hämtat den men det kommar fler gånger.

Lyckligtvis så fick vi upp några hyffsat fina iaf :)

Jag vet att jag har lite mer bilder någonstans så hittar jag på dom så skickar jag upp dom med.
På återseende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar